Четвер
16.05.2024
06:45
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Ялтушківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Категорії розділу
Сторінка соціального педагога [13]
Документація [4]
Нормативна база [10]
Робота з дітьми [15]
Робота з батьками [11]
Робота з педпрацівниками [5]
Діагностична робота [8]
Інклюзивне навчання [3]

Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 59

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Сторінка соціального педагога » Робота з педпрацівниками

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ДЕМОНСТРАТИВНОЮ ПОВЕДІНКОЮ
[ Викачати з сервера (113.0 Kb) ] 22.04.2020, 18:30

УЧИМОСЯ БУТИ ЩАСЛИВИМИ!

Робота з дітьми з демонстративною поведінкою

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ДЕМОНСТРАТИВНОЮ ПОВЕДІНКОЮ

            Мета: корекція демонстративних тенденцій у поведінці молодших школярів. Завдання програми:

1.         Навчити дітей конструктивних форм поведінки й основ комунікації.

2.         Розвивати здатність адекватно сприймати себе й інших людей.

3.         Зняти зайву напругу і тривожність у молодших школярів, усунути бар'єри, які заважають конструктивному спілкуванню.

4.         Регулювати соціальні взаємини між дітьми.

            Завдання занять;

1.         Розвиток здатності розуміти емоційні стани інших людей і вміння адекватно висловити свій стан.

2.         Ігрова корекцій поведінки.

3.         Прищеплення навичок самоконтролю.

4.         Формування навичок позитивного впливу

на інших дітей. Форми роботи:

•          Вправи, етюди, пантоміма.

•          Образотворча діяльність.

•          Фізичні вправи, рухливі ігри.

•          Рольове програвання ситуацій.

•          Релаксаційні вправи.

ЗАНЯТТЯ 1

            Мета: знайомство, створення позитивної мотивації і зацікавленості в заняттях, зняття психологічної напруги в групі, створення довірчої атмосфери.

Хід заняття

Діти сідають у коло. Психолог повідомляє, що вони зустрічатимуться на спеціальних заняттях, які не будуть схожі на уроки. На них можна буде гратися, малювати, а головне — ділишся з іншими дітьми своїми радощами і проблемами, отримати добру пораду.

Вправа «Знайомство.»

Учасник називає своє Ім'я та будь-яку якість, який теж називає своє ім'я і передає м'ячик далі, поки не представляться всі учасники. Етап гри:

•          учасник кидає м'ячик будь-якому членові групи, той називає своє ім'я і кидає м'ячик кому-небудь на власний вибір;

•          учасник називає своє ім'я та ім'я того, кому кидає м'яч.

Правила групової взаємодії

Вибір і обговорення правил: не кривдити одне одного; слухати уважно, не перебиваючи товариша; критикувати не людину, а вчинок тощо.

            Вправа «Зміна Місця»

Усі сидять на своїх місцях, ведучий стоїть, його стілець відставляється вільним. Ведучий каже; «Міняються місцями ті, у кого...» (наприклад, в одязі є синій колір). Учасники з названою ознакою швидко міняються місцями один з одним, ведучий прагне зайняти одне з місць, що звільнилися. Учасник, що залишився без стільця, стає ведучим. Гра припиняється, коли ознаки починають повторюватися.

            Вправа «Що я люблю?»

Кожен учасник каже, що він любить. Потім інші учасники повинні пригадати, хто що любить.

            Вправа «Закінчи речення»

Один починає речення, іншій його закінчує. Наприклад, перший учасник каже: «Сьогодні вранці,..», сусід повинен повторити початок фрази та якось закінчити її: «Сьогодні вранці йшов сніг». Потім він говорить свій початок фрази, його сусід ЇЇ закінчує.

            Гра «Плутанина»

Вибирається ведучий, а решта учасників, .утворивши замкнене коло, починають заплутуватися. Вони змінюють положення в колі, не роз'єднуючи рук. Завдання ведучого — розплутати фігуру, що вийшла, повернувши кожного в первинне положення.

            Релаксаційна вправа «Лимони»

Психолог. Уявіть, що у вашій лівій руці знаходиться цілий лимон. Якомога сильніше стисніть його. Постарайтеся видавити з нього весь сік. Відчуваєте., як напружилися ваші рука і долоня, коли ви його стискаєте? А зараз відпустіть його. Зверніть увагу на свої відчуття, коли рука розслаблена. Тепер візьміть інший лимон і стисніть його. Постарайтеся стиснути його ще сильніше, ніж перший. Чудово. Ви докладаєте всіх зусиль. Тепер випустіть цей лимон І розслабтеся. Наскільки ж краще відчувають себе ваші рука і долоня, коли вони розслаблені! І знову візьміть лимон лівою рукою і постарайтеся вичавити ,з нього весь сік до крапельки. Не залишайте жодної. Стискайте все сильніше. Чудово. Тепер розслабтеся, хай лимон сам випаде з вашої руки. (Повторити весь процес для-правої руки.)

            Рефлексія зшити  Етюд „Усмішка та колу”

Кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч і ліворуч з посмішкою ї доброзичливим побажанням.

Така форма прощання може стати -ритуалом. Наприкінці кожного заняття керівник дякує групі за роботу і запрошує на наступну зустріч.

ЗАНЯТТЯ 2

Мета:  зняття емоційної напруги, діагностика самооцінки дітей, формування уваги до оточуючих.

            Хід проведення Етюд „Звірі”

Кожен з учасників вибирає, ким він буде: слоном, креветкою, бегемотом толі к- .* і»' всі вирішать, хто вони, ведучий мовчки показує, засобами пантоміми, хто він, і потім — кого він вибирає, хто буде наступним ведучим. Цей учасник: також спочатку показує, хто він, 1 потім — кого він вибирає. Всі учасники уважно стежать за тим що відбувається, шоб не пропустити момент, коли виберуть їх.

            Вправа «Шикування»

Запропонувати дітям вишикуватися один за одним, не давши при цьому ніяких доповнень і уточнень. У випадку, якщо діти запитують, відповідати їм слід: «Як ви хочете».

Ця вправа допоможе діагностувати характер групових взаємин. Лідери і демонстративні учні прагнуть вибрати вигідніші місця з погляду позиції, відштовхуючи тих, чий авторитет у групі нижчий. Спостерігаючи за ходом шикування, можна зробити висновки про самооцінку учнів.

            Вправа «Піаніно»

Кожен з учасників кладе праву долоню на стегно сусіда праворуч, а ліву долоню — на стегно сусіда ліворуч, при цьому руки учасників виявляються перехрещеними. Завдання для групи полягає в тому, щоб ляскати долонею по нозі строго за черговістю розташування долонь, долоні — як клавіші піаніно. (Для учасника це означає, що ляскає він, потім двоє його сусідів, потім знову він).

Звернути увагу на силу удару учасників групи. Спостерігаючи можна виявити негативістські, агресивні тенденції.

            Гра «Молекули»

Звільняється простір. Учасники притискують зігнуті в ліктях руки до тіла, долоні «розгортають» назовні. Завдання виконується із заплющеними очима. За сигналом учасники рухаються то швидко, то повільно, по команді розплющують очі і знаходять собі пару або утворюють групи із заданої кількості учасників.

Звернути увагу дітей на добрі взаємини, обговорити особливості поведінки в грі. Розвивати самоконтроль.

            Вправа «Листівка другу»

На аркушах паперу діти малюють листівку і дарують її тому, кому захочуть. В основі вправи лежить метод соціометрїї.

У кінці психолог резюмує, що не завжди люди симпатизують одне одному, бо всі ми різні.

Рольове програвання ситуації «Привіт, друже»

Діти сідають у коло. Вони мають по черзі привітатися з кожним учасником гри, обов'язково підкреслюючи індивідуальність партнера, називаючи при цьому риси його вдачі.

Слід звертати увагу на те, які слова добирає кожен учень, які жести використовує. Після цього обов'язково продемонструвати модель бажаного привітання.

 

            Релаксаційна вправа

Психолог. Уявіть, що ви — ледачі пухнасті коти і кішечки. Вам хочеться потягнутися. Витягніть руки вперед. Підніміть їх високо над головою. Тепер відкиньте назад. Відчуйте, як напружилися ваші плечі. Тягніться якомога сильніше. А зараз опустіть руки з боків. Діти, кошенята, давайте ще потягнемося. Витягніть руки перед собою, піднімайте їх угору над головою, відкиньте назад, якнайдалі. Тягніться сильніше. А зараз швидко опустіть руки. Добре. Зверніть увагу, наскільки розслаблені ваші руки і плечі. А зараз давайте потягнемося, як справжні коти. Спробуємо дотягнутися до стелі. Витягніть руки прямо перед собою. Тягніть їх якомога вище, піднімаючи над головою. А зараз закиньте руки назад, тягніть назад. Відчуваєте, як напружилися ваші руки і плечі? Тягніться, тягніться. Напруга в м'язах зростає. Чудово! Тепер швидко опустіть руки, хай вони впадуть самі. Як же добре відчувати розслаблення, чи не так? Ви почуваєтеся добре, затишно, тепло і ліниво, як кошенята.

Спільний малюнок

Учасники по черзі малюють на дошці або на аркуші паперу лінію, «карлючку» тощо. У результаті виходить якийсь загальний малюнок. Учасники обговорюють, що в них вийшло. Можна придумати малюнку назву, дати ім'я, якщо вийшов персонаж.

Рефлексія заняття

Етюд «Усмішка по колу»

ЗАНЯТТЯ З

Мета: активізація знань і уявлень про себе, акцент на позитивних сторонах власної персони, реалізація емоцій в іграх; ігрова корекція демонстративності, розвиток доброзичливих, уважних відносин серед учасників у групі, розвиток самосвідомості і самоконтролю.

Хід заняття

            Гра «Піжмурки»

Потрібен вільний простір. Ведучому зав'язують очі. Учасники рухаються поблизу від нього. Він повинен зловити учасника, вгадати, хто це, і назвати його ім'я — тоді учасник стає новим ведучим. Керівник групи дивиться, щоб емоційні «сплески» не виходили за рамки дозволеного, щоб учасники не заподіяли ведучому чи іншим фізичної або моральної шкоди.

            Гра «Добрий — злий м'яч»

Учасники стають у широке коло. Кидають один одному м'ячик. «Добрий м'яч» легко зловити, «злий» — важко. Навчившись кидати добрий — злий м'яч, учасники кидають один одному

різні м'ячі. Той, кому адресований м'яч, вгадує, чи був цей м'яч «добрим» або «злим».

Звернути увагу дітей на те, що кидати м'яч необхідно так, щоб не завдати болю іншим дітям.

            Вправа «Трохи про себе»

Кидати один одному м'яч із будь-яким питанням «про тебе». Питання можуть бути різними — про захоплення, сім'ю, про те, що робив сьогодні. Той, хто отримав м'яч, дає відповідь на питання, потім кидає м'яч іншому учасникові зі своїм питанням.

 

            Бесіда «Моє улюблене свято»

Діти діляться відчуттями, що запам'яталися з улюбленого свята. Психолог під час бесіди актуалізує найбільш приємні моменти.

            Малювання на тему «Подарунок кращому другу»

Дітям пропонується придумати і намалювати, який подарунок кожен учасник хотів би подарувати своєму кращому другові. Знизу діти підписують, що вони дарували і кому, що само по собі є діагностикою.

            Гра «Що я хочу?»

За допомогою міміки і жестів учасник має показати, який подарунок він хотів би отримати. Решта дітей намагаються відгадати. При цьому вони можуть ставити уточнювальні питання. Відповідати на питання можна тільки засобами пантоміми. Після того, як кожен учень покаже бажаний подарунок, психолог висловлює побажання

Категорія: Робота з педпрацівниками | Додав: rachenkolilia
Переглядів: 258 | Завантажень: 32
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz