Виховна година
на тему
«Чи можна прожити без конфліктів?»
Мета: Навчальна:
• розширити і поглибити суть понять «суперечка», «конфлікт», «конфліктна ситуація»; учні повинні засвоїти правила попередження конфліктів;
Розвивальна:
• розвиток умінь аналізувати конфліктні ситуації та вирішувати конфлікти;
Виховна:
• виховати толерантність, звичку в учнів уважно ставитися до товаришів, вміння бачити хиби у своїй поведінці і виправляти їх.
Форма проведення: година спілкування.
Хід проведення
І. Вступна частина (2-3хвилини)
Вступне слово вчителя: Один філософ сказав: „той, хто вміє впоратись с конфліктами шляхом їх визнання та регуляції, бере під свій контроль ритм історії…” (Р.Дарендорф)
Тема нашого заняття – «Чи можна прожити без конфліктів?» Напевно ні, адже наше життя проходить поміж інших людей, яких ми намагаємось зрозуміти… Візьмемо до прикладу школу. Школа – це простір, де щоденно зустрічаються сотні людей – дітей та дорослих. Час від часу між ними і виникає те, що називається конфліктом.
Між ким найчастіше виникають конфлікти ?:
чоловік – дружина – діти,
організація– людина, організація– організація,
людина – держава, держава – держава.
Вчитель: Конфлікти іноді загострюються так, що мирним шляхом їх уже дуже важко вирішити. Тоді виникають війни. Чому так відбувається? (відповіді дітей) Отож, сьогодні ми познайомимося з сутністю конфлікту, причинами їх виникнення та визначимо шляхи його подолання. Інакше кажучи, будемо вчитися виходити з конфліктних ситуацій як мудрі, виховані, інтелігентні люди.
ІІ. Основна частина. (35 хвилин)
Що ж таке „конфлікт”?
1. Вправа „Словник конфлікту”
Учні висловлюються , починаючи фразою „Конфлікт – це …”
• Конфлікт – зіткнення протилежних інтересів, поглядів, цілей…
• Конфлікт – стан, який виникає, коли сторони мають несумісні прагнення
• Конфлікт – це прояв неузгодженості інтересів, незгода між сторонами, коли кожна прагне зробити так, щоб було прийнято саме їх позицію.
Доповнення вчителя : Конфлікт – одне з найважливіших явищ в сучасному житті. Життя людини в суспільстві досить складне та сповнене протиріч, крім того всі ми різні, маємо різні наміри, ..........
(Для повного перегляду документа - завантажте його)
|