Тренінг «Вибір професії або Як шукати, щоб не помилитися»
Формула вибору професії «Хочу. Можу. Треба»
Мета: знайомство учнів із правилами вибору професії, з психологічними, методико-фізіологічними та соціально-економічними аспектами професійного визначення.
Вступне слово
Ведучий вітає учнів і повідомляє про початок тренінгу «Вибір професії або Як шукати, щоб не помилитися». Тренінг присвячений формуванню готовності самостійно і осмислено планувати, корегувати й реалізовувати перспективи свого професійного розвитку.
Визначення очікувань
Мета: визначення очікувань учасників від роботи під час заняття.
Учні отримують стікери – кружечки жовтого кольору (імітація «піщинок» символічного пісочного годинника), на яких записують свої очікування від заняття. Далі вчитель пропонує зачитати ці очікування, а потім прикріпити паперові піщинки у верхній частині намальованого пісочного годинника.
Обговорення:
- Як ви думаєте, для чого ми визначаємо наші очікування від сьогоднішнього заняття?
Вхідне анкетування
Мета: вивчення рівня професійного розвитку старшокласників (див. додаток 1, анкета «Мої професійні плани»).
Вправа «Знайди невідоме»
Мета: стимуляція пізнавальних можливостей старшокласників.
Спеціалісти рекомендують: обираючи професію, скористайтеся формулою «Хочу + Можу + Треба». Визначте, які принципи закодовані в цих складових.
Учні мають зробити висновок.
«Хочу» - це те, що приваблює в професії (те, що робить професію радістю, а не тягарем).
Головний принцип:
- спочатку ознайомитися з інформацією про світ професій, а потім уже визначати сферу діяльності, яка цікавить.
«Можу» - здібності, можливості, стан здоров’я (психологічні, медико-фізіологічні аспекти професійного визначення).
Принципи:
- вивчіть самого себе, у якому навчальному закладі можна одержати відповідну спеціальність;
- з’ясуйте, чи немає у вас медичних протипоказань щодо обраної професії;
- довідайтесь, у якому навчальному закладі можна одержати відповідну спеціальність.
«Треба» - попит на обрану професію на ринку праці (соціально-економічні аспекти професійного визначення).
Принципи:
- з'ясуйте, чи користується обрана вами професія попиту на ринку праці;
проаналізуйте прогнози її рейтинг
(Для повного перегляду - завантажте документ)
|