ГРАФІК РОБОТИ
соціального педагога
Ялтушківської загальноосвітньої
школи I-III ступенів
Раченко Лілії Олегівни
на 2019-2020 н.р
Дні роботи
|
З якого часу
|
До якого часу
|
Понеділок
|
09-45
12-50
14-20
|
12-05
13-55
14-55
|
Вівторок
|
09-00
11-45
|
11-00
13-45
|
Середа
|
Методичний день
|
|
Четвер
|
09-00
11-45
|
11-00
13-45
|
П'ятниця
|
09-00
|
13-00
|
ВСТУП
Життя щомиті наповнюється різним емоційним фоном, і це ще раз нам доводить, що в складних соціально-економічних умовах сьогодення найкраще орієнтується, приймає рішення, спілкується й працює психологічно, соціально та духовно здорова, комунікабельна людина. Передумовою цього є комплексний, збалансований розвиток інтелектуальної, емоційної, соціальної та духовної сфер особистості.
У минулому навчальному році увагу соціального педагога було зосереджено на налагодженні більш тісного звязку з батьками учнів. Працею над створенням доброзичливої атмосфери в класних колективах. Проблемою агресивності і насилля. Для боротьби із цими явищами проводилися групові заняття з розвитку комунікативних навичок як в учнів так і в батьків, і багато іншої роботи спрямованої на досягнення позитивних цілей. Тому у цьому навчальному році я маю намір провести комплекс заходів з виховання, навчання, розвитку і соціального захисту особистості учня у школі та за місцем проживання за допомогою основних видів діяльності соціального педагога:
- соціальні дослідження,
- захисна робота,
- профілактична робота,
- консультативна робота
- просвітницька робота,
- організаційно-методична робота,
- зв’язки з громадськістю.
Соціальний педагог покликаний попередити проблему, своєчасно виявити та усунути причини, які сприяють її виникненню, забезпечити профілактику різноманітних негативних явищ ( моральних, фізичних, соціального характеру ), відхилень у поведінці учнів, їх спілкуванні. На посаді соціального педагога працюю з початку навчального року 03.09.2018.
Річний план роботи соціального педагога Ялтушківської ЗОШ І-ІІІ ступенів складений на основі статті 76 Закону України «Про освіту» відповідно до «Положення про психологічну службу в системі освіти України», яке затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 р. №509 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 31.07.2018р. за №885/32337). Лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.01 р. №1/9-462 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019-2020 н. р.». Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.08.2019р. №1052 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 26.06.2018р. за №744/32196). Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 р. №609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019р. №1/9-414 щодо створення безпечного середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019-2020 н.р.
Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини ( соціальний, психолого-педагогічний та моральний ) у її життєвому просторі.
Перед соціальним педагогом школи поставлені завдання:
- проводити соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).
- виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення, за потреби направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
- вивчення соціальних умов розвитку дітей;
- планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі, надання допомоги дітям і сім’ям, що знаходяться у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги;
- проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;
- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі;
- забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
- забезпечувати підтримки розвитку системи позашкільної освіти;
- формувати в дітей, учнівської та студентської молоді життєвих навичок, уміння протистояти ризикам і загрозам, пов’язаним з наркотиками , сприяння захисту їх прав та недопущення соціального відторгнення;
- здійснювати комплекс профілактичних заходів, спрямованих на підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків, формування у них свідомого відповідального ставлення до виконання обов’язків, пов’язаних з утриманням, вихованням та освітою дітей;
- проводити вповноваженими суб’єктами системи заходів, спрямованих на усунення або нейтралізацію факторів, що викликають вчинення неповнолітніми злочинів;
- захист прав дітей, за відповідним дорученням представлення їхніх інтересів у правоохоронних і судових органах та інших організаціях.
Соціальний педагог покликаний попередити проблему, своєчасно виявити та усунути причини, які сприяють її виникненню, забезпечити профілактику різноманітних негативних явищ ( моральних, фізичних, соціального характеру ), відхилень у поведінці учнів, їх спілкуванні.
Виходячи з лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2019р. №1/9-462 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на
2019-2020 н.р.». запланована участь соціального педагога у загальношкільних і класних батьківських зборах з метою підвищення рівня психологічної компетенції батьків. Здійснення соціально-педагогічного супроводу тих категорій учнів, які потребують особливої уваги, а саме: дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; з багатодітних, неповних, малозабезпечених та проблемних сімей; учнів з особливими потребами, інших категорій дітей, що потребують соц-педагогічного супроводу. Поза увагою, звичайно, не залишаються обдаровані діти. Розробка та проведення заходів і проектів, спрямованих на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля, суїцидальної поведінки тощо), труднощів у адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці. Профілактика негативних явищ в учнівському колективі.
Тема самоосвіти, над якою працює соціальний педагог: «Соціально - педагогічний патронат дітей, які схильні до девіантної поведінки»
Аналіз роботи соціально – психологічної служби у 2018 – 2019 навчальному році
Протягом 2018-2019 навчального року соціальним педагогом були розроблені заходи щодо роботи Ради з профілактики правопорушень для оформлення індивідуальних планів роботи з учнями, які схильні до правопорушень. Поновлювалась база даних різних категорій учнів.
На початку навчального року соціальний педагог разом з класоводами та класними керівниками склала соціальні паспорти класів та школи. Під час проведення індивідуальних бесід з класними керівниками та директором школи, були визначені діти, які безпосередньо потребують особливої уваги з боку соціальногопедагога. З учнями систематично проводились групові та індивідуальні бесіди для покращення їх поведінки на уроках, перервах та в позаурочний час.
Індивідуальні та групові консультації соціальним педагогом проводились на таку тематику :
- проблеми навчання та виховання учнів (педагогічні працівники);
- труднощі у спілкуванні з однолітками (учні);
- проблеми з дисципліною та відвідування учнями уроків (педагогічні працівники, учні, батьки);
- труднощі у спілкуванні з батьками (учні, батьки );
- сімейні конфлікти (учні, батьки);
- прояву агресивності учнів (булінг)
прояви та профілактика суїцидальної поведінки
№ п/п
|
Зміст роботи
|
Термін проведення
|
Де і з ким проводиться
|
Діагностика
|
1
|
З метою вивчення контингенту учнів школи та виявлення дітей, що належать до пільгових категорій, визначених Законом України «Про охорону дитинства»
(розділ I, ст.1) провести: соціальну паспортизацію класів та школи:
- дітей-сиріт та дітей під опікою;
- дітей-інвалідів;
- дітей, що постраждали внаслідок катастрофи на ЧАЕС;
- дітей з малозабезпечених сімей;
- дітей з неповних сімей (напівсиріт);
- дітей, яких виховують матері-одиначки;
- дітей військовослужбовців та працівників МВС, батьки яких загинули при виконанні службового обов`язку;
- дітей з багатодітних сімей;
- дітей з неблагополучних сімей;
- учнів, схильних до правопорушень;
- дітей з психофізичними вадами;
- обдарованих дітей;
-дітей трудових мігрантів
- дітей з сімей з СЖО, учасників АТО та переселенців.
|
Вересень-жовтень
|
учні 1-11класів
|
2.
|
Участь в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, в умовах інклюзії.
|
Протягом року
|
Учасники освітнього процесу
|
3.
|
Здійснювати якісний соціально-педагогічний супровід дітей та їх батьків даної категорії згідно вимог (віднести дітей/учнів до групи, які потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги).
З повною версією чи текстом можна ознайомитися скачавши матеріал
|
Протягом року
|
Учні школи та їх батьки
|
|